De eerste dagen... - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Joe en Nadina Vlasman - WaarBenJij.nu De eerste dagen... - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Joe en Nadina Vlasman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen...

Blijf op de hoogte en volg Joe en Nadina

17 September 2014 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Nu dat we eindelijk een beetje over onze jetlag heen zijn kunnen we jullie weer een update geven over onze ervaringen hier in Bolivia.

De afgelopen dagen hebben we wat kennis gemaakt met de stad Santa Cruz. Hier hebben we kunnen zien hoe de stad nou precies in elkaar zit. Met in het centrum de Plaza; dit is een plein waar de mensen samenkomen, elk moment van de dag is hier wel iemand te vinden.

We zijn ook naar verschillende markten gegaan waar je echt de cultuur van Bolivia kan proeven. Kleine kraampjes waar je van alles en nog wat kan kopen. Bij de ene is het ondergoed, bij de ander schoenen en bij weer een ander vlees of kip. Op een gegeven moment kwamen we in een gebouw waar ze alleen maar kraampjes hadden voor mobiels. Er waren er wel honderden verschillende kraampjes met allemaal dezelfde mobiels. Heel gaaf om te zien hoe anders het is dan ons geregelde en nette Nederland!

Zondag avond zijn we naar een voetbal wedstrijd gegaan van een lokaal Boliviaans team tegen een team uit Paraguay. Een voetbal wedstrijd hier is ook weer een hele ervaring. Je zit niet op stoeltjes maar op cemente treden. Je koopt bij een vrouwtje voor 10 euro cent een stukje piepschuim zodat je nog een beetje zit. Het eerste wat opvalt als je het stadium binnen loopt is het aantal politie. De wedstrijd was nog geen 30 minuten bezig, en er begon een gevecht, niet bij de supporters maar op het veld! Iedereen rende het veld op om te helpen, de reserve spelers, de politie en de hulpdiensten. Plotseling was het weer over en ging het spel weer verder. Het ergste van dit nog was dat er geen één kaart werd uitgedeeld. Zo gaat de voetbal hier dus!

Wat een cultuurverschil..

Morgen, woensdag 17 september, zullen we beginnen met ons werk bij Jeugd met een Opdracht. We zien er erg naar uit om daar aan de slag te gaan. Vooral om te zien hoe alles hier precies in z'n werking gaat, en hoe wij hier deel van kunnen zijn.

Graag vragen we om jullie gebed voor deze aankomende dagen. Dat we ons thuis zullen voelen bij Jeugd met een Opdracht maar ook vooral dat we onze ogen op God gericht zullen houden en op het werk dat Hij voor ons heeft.

• 17 September 2014 - 08:58

Jana:

Heerlijk joh! Nadina hoe is het voor jou om weer terug te zijn? Wat een mooie foto, je ziet er al helemaal 'onthaast' uit! Ik weet zeker dat de kinderen heel blij met jullie zullen zijn. Geniet!

• 17 September 2014 - 10:15

Greet Van Duijvenbode:

leuk om te lezen wat jullie zoal doen we nemen jullie mee in gebed dat jullie je idd thuis zullen voelen en de boodschap van Jezus christus mogen overbrengen Gods zegen voor jullie jan en greet

• 27 September 2014 - 21:47

Pappa Bert:

shalom lieve schatten
    ik bid en hoop dat jullie gezond blijven en dat je veel kracht zult ontvangen voor dit geweldige werk wat jullie doen
    wat leuk om fotos te zien en te lezen wat jullie aan het doen zijn
    hier is alles ok en nog geen veranderingen
    geniet maar lekker hoe jullie door GOD gebruikt worden en een dikke kus en knuffel van mij
    grutten en zegels (groetjes en zegen)
    pappa bert